4 Mayıs 2012 Cuma

Auf Wiedersehen Jos!

Aslında bugün, Gaziosmanpaşa’da yaşayan kendi halinde bir gencin neden Bavyera’nın küçük kentlerinden birini sevdiğini, binlerce kilometre uzakta atılan gollere delice sevindiğini; kışın ortasında, 20 cm kar varken borç harç Almanya’ya maç izlemeye gittiğini anlatacaktım. Ama Augsburg’u sevme nedenlerimden birini bu sabah kaybettim, daha doğrusu ben kaybetmedim, kaybettirdiler.


Jos Luhukay ismi Almanya’yı yakından takip etmeyen futbolsever için çok bir şey ifade etmeyebilir.

Luhukay’ın Augsburg için önemini şöyle açıklayabilirim, 2008/09 sezonunun sonunda Augsburg’un başına geçen Luhukay ertesi sezon takımın 2. Bundesliga’yı üçüncü bitirmesini sağladı; ayrıca Almanya Kupası’nda da takıma yarı final oynattı. Play-out serisinde Nürnberg’e kaybeden Augsburg, geçtiğimiz sezon, yine Luhukay önderliğinde, ligi Hertha’nın arkasında ikinci bitirerek Bundesliga’ya yükselmeyi başardı. Bu sezon da zaten malum, açık ara Bundesliga’nın en kötü kadrosuna sahip takımını ligin bitimine bir hafta kala ligde kaldı Augsburg. Ligde kalmak için savaştığımız Köln, Hertha Berlin ve Hamburg gibi takımların bütçelerini ve olanaklarını göz önüne getirdiğimizde, yapılan iş belki Bundesliga’da şampiyon olmaktan daha da zor. Ama Luhukay bunu başardı.

Luhukay sıradan bir Augsburg taraftarı için, bir baba figürü gibi. Ama bundan sonra SGL Arena’da yedek kulübesine yüzlerini çevirdiklerinde, Hollandalı babalarını orada göremeyecekler.

Yine Luhukay gibi sevdiğimiz ve sık sık takdir ettiğimiz başkan Walter Seinsch’ın Mart ayında çok ilginç bir hamlesi geldi. 2009’dan beri takımın başında bulunan ve Luhukay’la çok iyi anlaşan genel menajer Andreas Rettig’in görevine son vererek, yerine kulübün genç takım koordinatörü Manfred Paula’yı genel menajerliğe getirdi. Ne olduysa bundan sonra oldu. Paula, Luhukay’a haber vermeden üçüncü lig takımlarından Regensburg’da sağ bek oynayan Ronny Philp ile bir görüşme yaptı. Luhukay’ın bundan rahatsız olduğunu söylemek için kahin olmaya gerek yok tabi. Asıl bomba ise, Paula’nın Luhukay’ın yardımcıları Rob Reekers ve Markus Gellhaus’un kontratlarını uzatmaması oldu. Normalde 2013’e kadar kontratı bulunan Luhukay ise, yardımcılarının kontratlarının uzatılmaması üzerine takımdan ayrılmaya karar verdi. Bild’in haberine göre yeni teknik direktör, Paula’nın zamanında transfer görüşmesi yaptığı Regensburg’un teknik direktörü Markus Weinzierl olacak.

Türkçe’de çok güzel bir laf vardır, “Bir şey çalışıyorsa, bozmaya uğraşmayacaksın”. Sabahtan beri düşünüyorum, başkan Seinsch’ın neden böyle bir hamleye girişmesinin nedenini bulamıyorum. Zaten takımın belkemiği olan Hosogai ve Koo gibi oyuncular gidecek, bir de Luhukay’ın gidişiyle takım seneye kesin düşecek. Benim derdim küme düşmek değil zaten; küme düşeriz, küme çıkarız. Derdim Augsburg’a bu kadar başarıyı tattırmış bir adamın neden kovulmaktan beter edildiği. Kolpaçino’da da  dediği gibi: “Mevzu mal meselesi değil, mevzu şahsiyet meselesi”

Aşağıda Guardiola usulü bir veda videosu hazırladım Luhukay'a. Sırf şu son iki senede yaşadığım heyecanlar için bile kendisine milyonlarca kez teşekkür ediyorum. Umarım kendisi daha iyi yerlere gelir.




Hiç yorum yok: